《 Death Lecture_死亡论坛 》 死亡論壇 /2013



 “逃离”艺术计划由丽娟实验艺术教育机构主办,由艺术家邓大非策划的六期系列艺术活动。第二期邀请了在中国长久居住的日本艺术家——清水惠美,开展一次以死亡为主题的艺术论坛。作为在中国住的日本艺术家:清水惠美有着一些特殊的生活体验和艺术哲学,虽然一年大部分时间清水选择生

 活在中国,她身边周围的变化带给她的思考都会促使她不断思考生命与死亡,这个永恒的话题;从日本的福岛核电站到中国以至世界范围内不断发生的自然与人为的灾难,我们的现实生活其实在不断的面对这种共同的危险感,当然我们的孩子们也会感觉到这危险感的存在。面临未来的选择,我们是选择逃避,逃到比别人更远的地方;还是面对这危险感,一起讨论和分享这共通的感觉,探索改变生活方式......

此次论坛上,清水会与观众共同讨论人类的发展与个体生命的终点,同时还有她的现场行为艺术表演。



 It is a part of "Leaving Art" project by David Dang at Li Juan Art School, Beijing.

 In modern China, "death" is treated as awkward. They dont bring a dead body to their own

house, doing funeral in the room of hospital and goes directly to the incinerator. The time for thinking "death" is getting shorter for children. Since ancient times, human beings have a history of getting the power of survive from "death" . So, in the history of art, I introduced from both the history of Chinese art and Western art that how we treated "death". Also I exhibited works and some dead bodies, shells, suggested beauty related to death. And introduced my  work 《 Sacrifices_牲 》and performed my work 《a banshee》.



 李娟芸術学校・大非の「芸術から離れるプロジェクト」第2期

近代の中国では「死」を縁起の悪いものとして扱っている。病院の遺体は家に戻ることなく安置室で葬式を挙げ、焼却炉に直行する。子供が死について関わる時間が短くなっている。古来、人間は生きていくために「死」から生きる力を得ていた歴史がある。そこで、美術史上では「死」をどの様に扱って来たのか、中国美術史と西洋美術史の両方から紹介した。また会場には死に向かっていく物や死骸、殻、自身の作品Sacrifices_贄》を展示し、死に関連した美を示唆し、パフォーマンス《a banshee》をした。






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